"Content is King?" – Presentations Data AS

«Content is King?»

Bruken av Digital Signage er i rivende utvikling. I følge seneste besøk fra Scala international har vi for lenge siden passert «Content is King». Skal Signage eller det vi kaller informasjonssystem få ønsket virkning, må vi jobbe med innholdet. Det vet vi, men hvor er vi nå?

inforskjerm 1111111

«Content is King?»
Bruken av Digital Signage er i rivende utvikling. I følge seneste besøk fra Scala international har vi for lenge siden passert «Content is King».  Skal Signage eller det vi kaller informasjonssystem få ønsket virkning, må vi jobbe med innholdet. Det vet vi, men hvor er vi nå?

Context is the new King?
For noen år siden forstod vi også at budskapene skal optimaliseres til plasseringen slik at riktige målgrupper nås.

Business values
Nå mener Scala at også Context har blitt en selvfølge og fokuset i dag er helt og holdent på Business values. Hva ønsker vi å oppnå med det budskapet vi publiserer og hvordan vet vi hva som er rett budskap? Da snakker vi om Business Values, KPI’er og hva vi ønsker at målgruppene skal få med seg, tenke på, lære seg, glede seg over og ikke minst: JOBBE MOT!

 «DISCOVERY» kaller Scala det; Prosessen frem til HVILKE MÅL vi ønsker å kommunisere.

 Vedlagt skjerm er informativ og flott og praktisk for mange, men kommer vi nærmere våre mål?

Lederne er nøkkelen.
De som kan bidra i slike DISCOVERY prosesser er selvfølgelig ledelsen i selskapene. Det er de om sitter på nøkkelen og er ytterst ansvarlig for kpi’er, mål og verdier.

Eierskap.
I tillegg til å engasjere ledelsen i selskapene er det viktig at en av lederne EIER prosjektet. Et Scala prosjekt trenger stadig næring og fornyelse av en som sitter på innsiden i selskapet!

Gjennomføring.
Presentations Data har i dag en stor avdeling som hjelper til med både innhold og drift og DISCOVERY prosesser. Ta kontakt med meg om dere vil høre mer!


Til toppen