AV flytter ut av møterommene! – Presentations Data AS

AV flytter ut av møterommene!

Den aller største endringen for AV er kanskje hvordan AV blir brukt. Vi har i de seneste tiårene løst samhandlingsbehov i møterom og presentasjonsbehov i auditoriene! I dag ser vi på hele bygget og møterommene har blitt en selvfølge.

KA2

AV er ikke lenger noe vi bare finner i møterom og auditorier, det har blitt en avgjørende del av arkitekturen! Vi bruker mest tid på hvordan man kan bruke AV for å oppnå selskapets målsetninger, og en del av informasjonsflyten i selskapene. Bruker man AV riktig, blir resultatet magisk.

Samtidig blir de ansatte viktigere og man får ord som «employer branding» og «digitalisering» å jobbe med. Kommunikasjon og informasjon er i høysetet og alle muligheter skal være tilgjengelige over alt.

AV er med fra start; vi begynner utenfor hvor man vil ha digital markedsføring og gjerne bakgrunnslys integrert i rabattene. Stemning og miljø skal føles fra start. Kommer man gjennom garasjen, er det likedant; ofte er skjermene i inngangspartiet fra garasjen forbehold ansatt informasjon og lyden er til for å skape ro. I resepsjonen skal man markedsføre seg selv og samtidig informere ansatte om hva som skjer, og gjøre dem stolte over hva selskapet eller organisasjonen får til. I tillegg skal man også ønske besøkende velkommen.

Inn i kontorene er det avdelingsinformasjon i lukkede avdelinger, ekstern informasjon i møteromasavdelinger kombinert med bestillingspunkter for møterom, kaffe, lunsj mm. Alle visningsflater og lydkilder er tilgjengelige for alle, og kan brukes til presentasjoner, småmøter, og samlinger! Man jobber litt overalt. Man skaper miljøer.

inngang uten if  corner-led m strek  skjermer-på-glass

Organisasjonene mål, virksomhet og visjoner skal føles overalt og de må kunne endres enkelt og raskt.  Hele kontoret skal være levende!

Noen av de audiovisuelle virkemidlene vi bruker i dag er:

Mye store flater; store skjermvegger, LED vegger og enorme skjermer. Laserprojektorer har gitt projektoren en renessanse. Bakgrunnslyd finnes i mange fellesarealer så som garasje, ganger, toaletter, kjellerrom mm.

Programvare som Scala og Crestron lanserer løpende nye funksjoner som gjør at vi kan løse både automatiseringer og informasjonsflyten enklere og mer effektivt. Man får det altså akkurat som man vil.

Spesialløsninger

Møterom og auditorier er som vanlig svært tilpasset organisasjonene behov og ulike avdelingers ønskemål. Det er kanskje en av de største trendene; alle løsningene er svært spesialtilpasset enkelte behov. Behovene varierer i en bedrift og man tar mer hensyn til det enn før!

Vil du høre mer om vår Idé og konseptavdeling, kontakt Thomas Gaptjern på thomas@pdata.no.


Til toppen